שקדיה ביקמן- דולה ומדריכת הכנה ללידה מעל 18 שנה, מתמחה בלידות טבעיות ובלידה ללא תפרים

מטרתה של הדולה לסייע לאישה בזמן לידה ולגרום לה לחוויית לידה חיובית. כל דולה אימצה אסכולה מסוימת ופועלת לפיה. לכל אחת כלים וניסיון משלה, ויכולת לחיבור אישי עם היולדת. 

כשמגיעה אליי אישה בהיריון בסיכון אני מציעה לה טיפול תזונתי ואורח חיים בריא כדי לסייע לה במניעת לידה מוקדמת. איני יכולה לדעת מראש שהיולדת תלד בלידה מוקדמת, אלא אם מדובר בהריון תאומים. 

לעיתים נשים בשבוע ה-34-33 להריונן מקבלות מהרופא שלהן איבחון שקיים אצלן סיכון מוגבר ללידה מוקדמת. אם הלידה שלה אכן מקדימה והיולדת מספיקה להודיע לי, אני מגיעה ללוות אותה בחווית הלידה שלה. במקרים שבהם הכל מתנהל כשורה והלידה אינה מקדימה, אני בכוננות ללידה שלה 24/7 החל מהשבוע ה-38 להריון,  ואני דואגת להיות זמינה לכל קריאה שלה.

בלידת פגים, הכי חשוב להרגיע את האישה כי היא בחששות ובלחץ גדול. למרות שאני מתמחה בלידות טבעיות ללא אפידורל למי שמעוניינת בכך, מטרת העל שלי בתור דולה היא שתהיה לאישה חווית לידה טובה וחיובית. עבור כל אישה זה אומר משהו אחר, ובחלק מהמקרים ההחלטה לגבי אופן הלידה מתבצעת ברגע האמת בהתאם לנסיבות.

תרומתה של הדולה במהלך שמירת הריון

כשאני מלווה מישהי שנכנסת למצב של שמירת הריון, שמונע ממנה לצאת מהבית ומחייב אותה לשכב במיטה, אני מקיימת ביקורי בית, עושה לה טיפולי מגע וטיפולים מנטליים, וגם את קורס ההכנה ללידה אני עושה לה באופן פרטי יחד עם בן הזוג. כמו כן, מחברת אותה עם נשות מקצוע אחרות שאף הן עושות טיפולים אחרים שלא דורשים יציאה מהמיטה (רפלקסולוגיה, דיקור). ויש גם תכנים דיגיטאליים שהיא יכולה לצפות בהם בכל שעה שנוחה לה, וזה מועיל מאד...  

טיפולי מים בזמן שמירת הריון

במהלך ההיריון אני נותנת טיפולי מים בבריכה פרטית מחוממת. המטרה: להרגיע את הגוף והנפש. הטיפול מכין את הגוף ללידה בזמן, מסייע להרפיית הגוף, מסייע לראש העובר להתבסס באגן וגם משפר את איכות השינה בלילה. 

בהריון עם תאומים - טיפולי מים הם משמעותיים אף יותר בשל תחושת הכבדות המוגברת שנעלמת במים, ובשל כך שהאישה זקוקה לטיפול שיעזור לה לשפר את איכות השינה שלה.

ניתן להתחיל טיפולי מים בשבוע ה-13. טיפולי מים בשמירת הריון מותנים באישור רופא.  

התמודדות עם תחושות הכישלון של האם בגין לידה מוקדמת  

אם התינוק נולד פג או שההיריון הסתיים מוקדם מהצפוי, תחושת כישלון שנוצרה אצל האימא היא טראומתית. במפגשי הכנה מנטליים ללידה אנו  מטפלים בטראומות מלידות קודמות. אני עושה גם עיבוד לידה או מפנה לנשות מקצוע מתאימות. מומלץ לטפל בטראומה אחרי לידה, ולא לשאת את התחושה הקשה הזו שנים. ישנם כלים מדויקים שאני עובדת איתם כדי לטפל בתחושה הזו.

תרומת הדולה למניעת ניתוח קיסרי בלידות עם תאומים או פגים

לדולה יש תפקיד והשפעה ניכרת בלידות מורכבות, למשל בלידה שמתחילה בזירוז, בלידת תאומים או בלידת פגים. כבר במהלך ההיריון אני פועלת כדי להקטין את הסיכון לניתוח קיסרי, כדי למנוע צרות... יש דרכים למנוע מצבים שדורשים ניתוח קיסרי, ולעזור ללידה להתחיל באופן ספונטני, ללא צורך בזירוזים, שנעשים במקרים של ירידת מים בשבוע מוקדם מהצפוי. הדולה יכולה לשנות את פני הדברים. כבר נתקלתי בסיטואציות שבהם אם לא הייתי מיישמת שיטות ספציפיות, הלידה הייתה נגמרת בניתוח, ואני סייעתי למנוע את זה.  לבחירת בית החולים יש תפקיד. יש בתי חולים פחות "התערבותיים", יש בתי חולים שמתמחים בתאומים, ויש להם גישה אחרת. כדאי לדעת מראש ולבחור בחוכמה את בית החולים שבו עומדים ללדת. צריך להכין שיעורי בית ולברר מהי מדיניות בית החולים לגבי הסוגיה שחשובה לאישה ולסיטואציה שהיא עומדת בפניה. 

תרומת הדולה למניעת תפרים 

את הבת הגדולה שלי הצלחתי ללדת ללא תפרים בעקבות מחקר שעשיתי בנושא ודברים שיישמתי לפני 20 שנה. 

מאז הפכתי לדולה, והמשכתי לחקור את הנושא מעוד כיוונים, וכיום אני מתמחה בעזרה לנשים להצליח ללדת בלי תפרים בכלל. 

קורס הדגל שלי - "חמשת השלבים ללידה ללא תפרים", זה קורס דיגיטלי שמביא תוצאות מדהימות בשטח אצל מי שמיישמת את הכלים שבו. 

מסתבר שאפשר להימנע מתפרים. קבלת הידע וההכנה לכך צריכים להיעשות משלבי ההיריון המוקדמים, במיוחד אם יש סיכון ללידה מוקדמת. זאת כדי שהאישה תוכל להכין את עצמה בצורה נכונה וטובה, מבלי לסכן את ההיריון. יש הרבה מה לעשות גם בהקשר התזונתי. יש כל מיני טכניקות כדי למנוע תפרים, אבל הכי חשוב זה שהאישה תיישם את כולן או לפחות את חלקן כדי להצליח בכך. אני פה לכל מי שהנושא חשוב לה.

 

ניתן ליצור קשר 
בעמוד הפייסבוק - היריון בריא עם שקדיה 
או במספר טלפון- 054-204-8338